A A A

Szukaj

A A A
Wersja kontrastowa
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Perły Kabaretu Mariana Hemara
Previous Next

Opis

 

Jedyne w Warszawie przedstawienie z piosenkami najznakomitszego kabareciarza przedwojennej stolicy.

Hemar był jej legendą i marką samą w sobie. W spektaklu usłyszeć można teksty jego autorstwa tworzone dla słynnych kabaretów „Qui pro Quo”, „Banda” i „Cyrulik Warszawski” oraz kilkanaście ponadczasowych piosenek z ok. 3000. przez niego napisanych.

Hemar wierzył głęboko, że „nie ma w poezji bliższych krewnych niż wzruszenie i humor”. Janusz Szydłowski, oczarowany twórczością poety, reżyser i autor scenariusza, postanowił wraz z aktorami Teatru Rampa wskrzesić szlachetną formę kabaretową, emanującą przedwojenną elegancją, stylem i rewiową barwnością.

Spektakl rekomendowany dla widzów od 16 lat. Czas trwania 1 godz. 40 min. bez przerwy.

perly_kabaretu_plakat_vbig

Twórcy

Janusz Szydłowski
Scenariusz i reżyseria
Elżbieta Krywsza
Scenografia i kostiumy
Jacek Tomasik
Choreografia
Artur Jerzy Zieliński
Kierownik muzyczny

Zwiastun

Recenzje

(...) Tym razem po Hemara sięgnął krakowski reżyser i aktor, Janusz Szydłowski, światowiec i bywalec salonów, który rzecz zrealizował i prowadzi według własnego scenariusza (nawiązując do własnego spektaklu w Ognisku Polskim w Londynie, skąd przywiózł, grającą w przedstawieniu, autentyczną laseczkę Hemara). W spektaklu czuje się jego fascynację, wyczucie stylu i oczarowanie Hemarem. Reżyser zawierzył autorowi, jego tekstom i poczuciu humoru, nie poprawia go, nie udziwnia, nie unowocześnia na siłę. Z bogatej twórczości wybrał prawdziwe perełki o zróżnicowanym charakterze. Uroczy spektakl – zrealizowany stylowo, z rzadko spotykaną elegancją i wdziękiem, oddający atmosferę tamtych lat – podbija serca widowni, jednocześnie bawi i wzrusza. (...)

Wojciech Dąbrowski,
TYGODNIK SĄSIEDZI

(...) Kolorowe, bardzo żywe przedstawienie ma dobre tempo. Małgorzata Duda-Kozera w skeczowych scenkach kipi wręcz energią. (...) w ogromnie zabawnej piosence "Dieta", świetnie aktorsko przez nią wykonanej, ów naddatek ekspresji zafunkcjonował idealnie, stając się charakterystycznym środkiem wyrazu. Konrad Marszałek zaś w piosence "Nie będziesz ty, to będzie inna", zastosowawszy tzw. żartobliwy cudzysłów, rozbawił widownię. Wykonane zaś przez cały zespół finałowe piosenki: "Pojadę na spacer w Aleje", "No to serwus, do widzenia" i "Byle do wiosny", chętnie podchwytywała widownia, włączając się miejscami wokalnie. Okazuje się, że gdzieś tam w naszej pamięci funkcjonują fragmenty Hemarowych piosenek, nutki skądś znane i zapomniane. (...)

Temida Stankiewicz-Podhorecka,
NASZ DZIENNIK

(...) Trafnie dobrani aktorzy Teatru Rampa i Janusz Szydłowski postarali się, aby muzyka i wiersze przedwojennego kabaretu brzmiały wiarygodnie, dowcipnie i kolorowo. (...) Słychać wiele kabaretowych i żartobliwych odniesień do naszych śmieszności i przywar, które mimo upływu czasu w jakim zostały napisane są ciągle tak samo aktualne i tak samo żywe. Dzięki pracy twórców tego przedstawienia trafnie oddany został także muzyczny, aktorski, piosenkarski i choreograficzny ich kształt, co pozwala widzom bez trudu poddać się urokowi dzieł Hemara. Wartość utworów Mariana Hemara leży przede wszystkim w umiejętności łączenia przez artystę lekkiej formy, jaką jest piosenka, z treścią - żartobliwą i zabawną, lecz nie pozbawioną nutki refleksji, ironii i dystansu, satyry społeczno-politycznej oraz bystrej puenty. Cechy te nie milkną w „Perłach kabaretu...”, ale rozbrzmiewają z nową siłą. Nic zatem dziwnego, że spektakl porusza nas do głębi, rozśmiesza, pobudza do refleksji i jednocześnie bawi. (...)

Marta Odziomek,
DZIENNIK TEATRALNY