A A A

Szukaj

A A A
Wersja kontrastowa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Babcia mówi pa pa
Previous Next

Opis

 

POBIERZ PROGRAM   pobierz

Autorski, barwny i mądry spektakl familijny, który w niebanalny, zabawny sposób pomaga dzieciom odkrywać znaczenie czasu i naturalność zmian w życiu.

Spektakl rekomedowany dla dzieci od 6 lat z podstawami czytania 

„Babcia mówi pa, pa” Agaty Biziuk i Agnieszki Makowskiej to autorski spektakl familijny, który w niebanalny i zabawny sposób pomaga dzieciom osobiście odkrywać znaczenie czasu, naturalność zmian w życiu i potrzebę dorastania. Jest to historia o tym, jak zrozumieć i jak poradzić sobie z odejściem osoby, bez której nie wyobrażamy sobie życia.
Krzyś pragnie odnaleźć Babcię, która pewnego dnia po prostu zniknęła. Ponieważ rodzice nie potrafią mu powiedzieć, gdzie jest Babcia, on sam wyrusza na jej poszukiwanie. Podczas wędrówki po niezwykłych krainach, spotyka wiele barwnych postaci: odrzucone zbuntowane zabawki, dzieci, które nie chcą dorosnąć i mityczne stworzenia. W poszukiwaniach Krzysiowi towarzyszy Komandos – jego ulubiona zabawka, którą dostał od Babci oraz wierny Anioł Stróż, który pomaga mu w podejmowaniu ważnych decyzji.
Czy Krzyś odnajdzie babcię? Co krzyś odkryje podczas swojej bajkowej podróży? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym spektaklu familijnym, którego dodatkową atrakcją jest muzyka wykonywana nażywo oraz piękne, zapadające w pamięć piosenki
Wielopoziomowy sens przedstawienia oraz intrygująca nowoczesna inscenizacja zapewnią dobrą zabawę nie tylko dzieciom ale również widzom dorosłym.

Sztuka „Babcia mówi pa, pa” znalazła się w finale 19. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w 2013 roku. Spektakl otrzymał również atest stowarzyszenia ASSITEJ jako „świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego za 2012 rok”. Dekoracje i kostiumy do naszej inscenizacji projektuje Marika Wojciechowska - laureatka wielu prestiżowych nagród za scenografię teatralną.

Czas trwania ok. 2 godz. z przerwą.


Spektakl został wyróżniony w tegorocznym 24. OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE NA WYSTAWIENIE POLSKIEJ SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ, organizowanym przez MINISTERSTWO KULTURY I DZIDZICTWA NARODOWEGO oraz INSTYTUT TEATRALNY IM. ZBIGNIEWA RASZEWSKIEGO.

Przedstawienie otrzymało nagrodę Złotego Słonecznika 2018 konkursie portalu czasdzieci.pl w kategorii SZTUKI WIZUALNE – rozwijanie inteligencji wizualno-przestrzennej.

 

                                              

 


Partnerem spektaklu i wykonawcą liter - elementów scenografii jest "Klockownia"Centrum Edukacji i Zabawy  (Targówek,Galeria Renova) zapewniające dzieciom unikalne i pasjonujace przygody z najrozmaitszymi klockami.Klockownia łączy w sobie zalety placu zabaw i centrum edukacji szczególnie w zakresie  rozwijania kompetencji społecznych i współdziałania, twórczego myślenia przestrzennego, logiki, wyobraźni, koncentracji oraz małej i dużej motoryki. W zabawie klockami dziecko doświadcza swoich pierwszych własnych sukcesów i osiągnięć, eksperymentuje, popełnia błędy przy tym nieświadomie i nieustannie się ucząc. Taka zabawa to łatwy i bezpieczny sposób, aby pomóc dzieciom budować podstawy szczęśliwego i zdrowego trybu życia.

 

PARTNERZY SPEKTAKLU

                          

 

 

Babcia mówi pa pa - plakat

Twórcy

Agata Biziuk, Agnieszka Makowska
Scenariusz
Agata Biziuk
Reżyseria
Piotr Klimek
Muzyka, kierownictwo muzyczne
Marika Wojciechowska
Scenografia, kostiumy
Witold Jurewicz
Ruch sceniczny
Patryk Bychowski
Animacje
Monika Sidor
Światło

Obsada

Kamila Boruta
Lalka, Jednorożec, Czas, Pegaz
Michalina Brudnowska
Zuza, Pegaz
Joanna Górniak
Babcia
Brygida Turowska
Mama, Pozytywka, Pegaz
Agnieszka Makowska (gościnnie) / Emilia Stepanczenko-Stolorz (gościnnie)
Owca, Pegaz, Chomik 1
Zuzanna Zazulin – Janik (gościnnie)
Superbabcia, Pegaz
Piotr Furman
Tata, Robercik
Michał Karwowski (gościnnie)
Krzyś
Konrad Marszałek
Komandos
......................
Miś, Przewodnik
Wojciech Stolorz (gościnnie)
Anioł Stróż
Mateusz Trzmiel (gościnnie)
Pierrot, Chomik 2, Feniks

Muzycy

Piotr Klimek
Kierownictwo muzyczne
Marek Lipski
Instrumenty klawiszowe
Paweł Maruszak
Perkusja
Andrzej Olewiński
Gitary

Recenzje

(…) Spektakl jest przez Agatę Biziuk wyreżyserowany modelowo. Z pełną świadomością całego instrumentarium, jakiego na scenie używa. I po co. A jest on naprawdę niemały i imponujący. Trzeba powiedzieć, że warsztat reżyserki wspaniale się rozwija. Widać to w umiejętności komponowania scenicznych obrazów, stosowanych proporcjach, w budowaniu rytmu i konstruowaniu planów w przestrzeni. Oczywiście, nie udałoby się tego wszystkiego osiągnąć i zrealizować, gdyby nie znakomita scenografia i piękne kostiumy Mariki Wojciechowskiej, a także animacje Patryka Bychowskiego i światła Moniki Sidor.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Wiesław Kowalski,
TEATR DLA WAS

(…) Ważne i fajne: po raz pierwszy w Teatrze Rampa podczas spektaklu familijnego jest grana muzyka na żywo. Trio muzyków, wraz z wokalistą Wojciechem Stolorzem, występuje w roli narratora. Anioł Stróż (Stolorz) tak jak Komandos, towarzyszy Krzysiowi przez cały spektakl. Dla chłopca jest głosem, który prowadzi go przez przygody, dla widzów – to futurystyczny rockowy śpiewak, w pierwszej części nawiązujący swoim wyglądem do Davida Bowiego, w drugiej bardziej przypominający trolla.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Aleksandra Zielińska,
TARGÓWEK.INFO

Piękne kostiumy, które nowocześnie interpretują klasyczne baśniowe motywy, zaprojektowała Marika Wojciechowska, a znakomitą glamrockową muzykę, inspirowaną Ziggym Stardustem, przygotował Piotr Klimek. To wszystko sprawia, że przez dwie godziny wędrujemy wspólnie z bohaterami przez fascynujące światy ożywające w minimalistycznej, niemal zupełnie pustej białej przestrzeni. (...) Mamy wreszcie błyskotliwe dialogi, które o sensie życia i przemijania mogą nauczyć sporo nie tylko siedmiolatków.

 

Michał Centkowski,
Newsweek Polska nr 9/2018

Autorki wplotły poważną problematykę w świat dziecięcej wyobraźni, zabaw i zabawek.(...) Scenariusz wiele zawdzięcza przejętej tradycji baśni. Można w nim znaleźć echa arcydzieł Andersena i innych mistrzów gatunku, gdzie rojno od stworów dziwnych i bajkowych. (…) Całość inkrustują piosenki, wykonywane z towarzy-szeniem muzyki na żywo przez Wojciecha Stolorza. To nie są infantylne, ckliwe śpiewanki pisane na pociechę, ale poważne teksty. Młody widz jest traktowany z powagą, na jaką zasługuje.

 

Tomasz Miłkowski,
Tygodnik Przegląd

(…) Przedstawienie Agaty Biziuk zachwyciło mnie przenikliwością, z jaką analizuje kwestię wtajemniczania dzieci w temat przemijania. Śmierć często jest tematem tabu, problemem zbyt trudnym, by poruszać go w rozmowie z dzieckiem. Rodzice obawiają się dociekliwych pytań latorośli, w związku z tym boją się dialogu lub chcą ochronić je przed bólem, smutkiem, wobec tego nie inicjują rozmowy w ogóle. Spektakl Biziuk może być wstępem do jej przeprowadzenia, gotowym pomysłem na to jak oswoić dziecko z sytuacją gdy ktoś z bliskich powie "pa, pa”.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Marta Żelazowska,
E-TEATR.PL

(…) Sceny z udziałek podróbki Barbie (doskonała Kamila Boruta), zdezelowanego Pierrota (genialna rola Mateusza Trzmiela), Misia bez ucha, owieczki z zakopanego czy gadającej zabawki – to niewątpliwie hit spektaklu. (…) Przedstawienie wieńczy mądra refleksja o tym, jak nie pozwolić odebrać sobie najbliższych. Zdecydowanie spektakl godny jest polecenia.

 

Monika Odrobińska,
Tygodnik Idziemy 11.02.2018

 

 

"Babcia mówi pa, pa". Co to znaczy? Świetnie zagrana i zaśpiewana odpowiedź czeka na warszawskim Targówku.(...) Czy naprawdę bacia wyprowadziła się w ustronne miejsce, by nowa osoba mogła wkroczyć w życie Krzysia, czy owo ustronie oznacza zaświaty nie jest jasno powiedziane. Bardzo podoba mi się ten zabieg. Każdy widz może zrozumieć ten spektakl na swój sposób i podróż bohatera utożsamić na przykład z miłością i tęsknotą, które w różnych okresach wkraczają w nasze życie ze zdwojoną siłą.

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Kamila Łapicka,
ZTEATRU.PL

 

 

Najnowsza premiera Teatru Rampa w reż. Agaty Biziuk pt. Babcia mówi pa pa”, to wysmakowany spektakl z ważnym przesłaniem. Nie tylko dla dzieci. (...) Wielki plus dla Reżyserki za umiejętne wykorzystanie wszelkich atutów aktorów, w tym imponującej sprawności fizycznej, co sprawia, że spektakl jest organiczny, żywy, a młoda widownia reaguje z entuzjazmem. (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Agnieszka Bińczycka,
CZASDZIECI.PL

 

 

 

 

"Babcia mówi pa, pa" Agaty Biziuk i Agnieszki Makowskiej w Teatrze Rampa to wspaniały spektakl dla całej rodziny. Jego mocną stroną są wyraziste postacie, intrygująca scenografia i kostiumy oraz piękne utwory mówiące o ważnych życiowych prawdach. (...) Spektakl angażuje widza emocjonalnie. Jest skierowany do dzieci, ale dorośli również świetnie spędzą na nim czas, bawiąc się, wzruszając i odnajdując w sobie dziecko. (...)

CZYTAJ CAŁOŚĆ

Dorota Jurek,
KULTURALNE MEDIA.PL

Patroni Medialni Spektaklu

tvp-abc-logo
polskie-radio-dzieciom-logo
czas-dzieci-logo
dziecko-w-warszawie-logo
qulturka-logo
kumpel-logo
Previous Next